Wie is Jeroen zakelijk

Mijn zakelijke verhaal

Wat heb ik ontzettend veel fouten gemaakt. Weer gingen we verdubbelen, maar zo ging het niet meer.

En wat heb ik ontzettend veel tijd verloren om het allemaal zelf uit te vinden.

Ja, de zaak ging als een dolle. Totdat ik erachter kwam dat een dag ook maar 24 uur heeft.

Het is 2010, dankzij onze klanten en mijn team hebben we net onze eerste Thuiswinkel Award gewonnen. Weer gingen we verdubbelen. Maar zo ging het niet meer.

Terugkijkend zie ik het: ik werkte voor mijn onderneming in plaats van andersom. En visie? We gingen gewoon.

De logistiek ontplofte, het team was te zwak, elke kans pakten we aan en uiteindelijk belandde ik twee weken lang in het ziekenhuis van uitputting. De hamster in de molen was op.

Mijn e-commerce business groeide als een malle. Ik had drie jonge dochters en ik had kansen te over. Want die ambitie, die drive, om voor tienduizenden klanten het verschil te maken, zat echt diep. Geld was een gevolg, nooit een doel. 2014-thuiswinkel-img-4354.jpg Daarom besloot ik dat het anders moest. Harder werken is niet de oplossing, slimmer wel. Maar hoe dan?

Dat antwoord heb ik gevonden.

Hoe? Door in mijn eigen ondernemingen kennis van andere ondernemers en opschaal-methodes met vallen en opstaan toe te passen.

En te verbeteren. Want tussen theorie en praktijk zit nogal een gat ontdekte ik. Los van het feit dat Amerikaans entrepreneurship toch wat anders is dan succesvol ondernemerschap in Nederland.

Terugkijkend zie ik dat ik toen de basis van mijn aanpak, geloof, filosofie legde. Waar toen ook al, andere ondernemers die mij kenden graag een beroep op deden.

De kern Niet in, maar heel gericht in een ritme aan de zaak werken. Elke week een stapje en eens in de zoveel tijd een grotere sprong. Zoals de verhuizing naar ons nieuwe pand op het industrieterrein.

Zodat je je onderneming professionaliseert. En stap voor stap de zaak ook voor jou gaat werken.

Gaandeweg zag ik steeds vaker de rode draad, waarheden die bij elke ondernemer werken. Bijvoorbeeld dat het niet gaat om goede mensen, maar goede mensen die aan gaan op jouw bedrijf.

En dat je niets hebt aan vage visie, maar dat je mensen, leveranciers en anderen heel graag meegaan in je verhaal. En je dus actief moet delen waarom je bedrijf er is en waar je naartoe wilt. Zodat ze graag met je meebouwen.

Dat je niets hebt aan je administratie, maar wel aan vooruitkijkende cijfers zodat je het stuur kan pakken. Om maar drie concrete voorbeelden te noemen.

Plots besefte ik het tijdens onze zomervakantie in de franse Provence Ik kreeg ontzettend veel energie van het meedoen met andere, vergelijkbare ondernemers. Veel meer dan van mijn eigen bedrijf.

Ja, terwijl ik weken op vakantie was, draaide en groeide de omzet gewoon door. Mijn bedrijf was ondertussen een ‘systeem’. Dankzij onze klanten en het team wonnen we ook die twee Thuiswinkel Award.

Maar voldoening? Zin? Dat nam af. Het was tijd.

Na een fantastische rit van 10 jaar, met ook diepe dalen zoals 2x bijna failliet en uitgeput opgenomen worden in het ziekenhuis,, was het tijd deze onderneming te verkopen. Wat uiteindelijk succesvol lukte.

Want onafhankelijk sparren met andere ondernemers gaf me ondertussen veel meer voldoening.

En dat mijn aanpak werkt, is ook wat tientallen andere ondernemers zeggen. ‘Dit is level-up. Ik voel me een betere ondernemer. Ik zit stevig aan het stuur.’ En: ‘De onderneming werkt voor mij’. ‘Naast meer klanten en omzet, ook meer tijd, energie en plezier.’

Ik geloof dat jij als bevlogen ondernemer er bent om het beter te doen. Het voor veel klanten echt beter, leuker en fijner maken.

Maar.. te vaak vind je het wiel opnieuw uit. En dat is zonde!

Daarom is dit boek voor jou. Zodat de zaak ook voor jou gaat werken en je voor nog veel meer mensen een positief verschil maakt.

Afgelopen twee jaar heb ik mijn aanpak verfijnd zodat ik deze zo eenvoudig mogelijk met en voor jou kan toepassen. En dat verdien je dubbel en dwars terug.

Werkt je aanpak voor iedereen? Nee, niet voor starters of op geldbeluste ondernemers bijvoorbeeld. Het is speciaal gericht op gedreven ondernemers die al van hun bedrijf leven en vanuit een bepaalde passie, overtuiging of expertise werken.

EN… je wil graag nog heul veul meer klanten blij maken!

Herken je je hierin? Dan werkt mijn aanpak ook voor jou. Eens kennismaken?


Wat als je jaren zo doorgaat? Kom je dan waar je wil zijn?

Geef je bedrijf structuur en ritme. Vind het wiel niet opnieuw uit. Zorg dat het ook voor jou gaat werken.

Zij gingen je voor...

Toe aan die structurele groeisprong?